شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۵:۵۰

تا پایان آذر ماه
برداشت گاز از پارس‎جنوبی به ٥١٥ میلیون متر مکعب در روز می‎رسد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از ٤٧٠ میلیون متر مکعب در روز گفت: تا حدود ٢ هفته آینده ( پایان آذر ماه) برداشت گاز از این میدان به ٥١٥ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‎یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازروابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین فام در بازدید از سکوی فاز یک پارس جنوبی، تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان سکوهای تولیدی به منظور حفظ و استمرار چرخه تولید این میدان گازی را قابل‎توجه ارزیابی و اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید گاز در پارس جنوبی به بیش از ٤٧٠ میلیون متر مکعب در روز رسیده و ٦٢ درصد از نیاز مصرفی کشور توسط منابع گازی این میدان تامین می‎شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این‌که ظرف سه سال آینده تعداد سکوهای تحت راهبری عملیات تولید این شرکت به ٤٠ عرشه خواهد رسید، افزود: تلاش می‎کنیم با ارزیابی توانمندی‌های بخش عملیات تولید و با نگاه به افق‌های پیش رو، برنامه‌‌های مدیریتی و اجرایی متناسب با شرایط کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلند‎مدت را به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های عملیاتی پیاده سازی کرده و این ٤٠ سکو را با شناخت دقیق شرایط فنی و تخصصی از جمله تعمیرات، نگهداشت تاسیسات و پشتیبانی عملیات، مدیریت کنیم.


تولید گاز از سکوهای ٢١ و ١٨B بزودی آغاز ‌‌می‌شود
وی به آغاز برداشت گاز از سکوی فاز ٢١ و سکوی ١٨B تا پایان آذر ماه اشاره کرد و گفت: با برداشت گاز از این ٢ سکو، ظرفیت برداشت گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان آذر ماه امسال به ٥١٥ میلیون متر مکعب در روز می‎رسد. مشکین فام، مراحل طراحی، ساخت و اجرا، بارگیری و حمل، راه‎اندازی و بهره‎برداری از سکوهای دریایی را کاری پیچیده و تخصص محور توصیف کرد و افزود: این که امسال پنج سکو از سوی متخصصان داخلی اجرا شده است را نباید کار کوچکی تلقی کرد، چرا که ساخت هر کدام از این سکوها پروژه‌ای بزرگ، زمانبر و هزینه بر بوده است و نقشی تاثیرگذار بر صنعت نفت و اقتصاد ملی دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، با بهره‎برداری از سکوهای فازهای ١٧ و ١٨، ١٩ و ٢٠ و ٢١ تا پایان امسال، برداشت گاز کشور از پارس جنوبی به بیش از ٥٤٠ میلیون متر مکعب در روز می‎رسد. مشکین فام با بیان این‌که افزایش توان برداشت گاز از پارس جنوبی مزیت‌های فراوانی برای کشور به دنبال دارد، گفت: یکی از مزیت‌ها آن است که در صورت برابری یا افزایش رقم تولید گاز به بیش از نیاز داخلی، می‎توان در برداشت از منابع گازی مخازن غیرمشترک صیانتی تر عمل کرده و بر برداشت و استفاده از مخازن مشترک تمرکز کرد.



  کد خبر : 2852
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :